انصار آل محمد(ص)

انصار آل محمد(ص)

انصار آل محمد للرد علی النواصب

طبقه بندی موضوعی

چند شب پیش در شبکه وهابی کلمه،ویژه برنامه ایی درباره ابوحنیفه گذاشتند(البته نه به این خاطر که بگویند مثلا ما ابوحنیفه را دوست داریم،بلکه فقط به این خاطر که ثابت کنند که درسته که ما وهابی هستیم و از سینه چاکان محمدبن عبدالوهاب هستیم،بلکه فقط برای جذب نیرو -با کمک نیروی نفوذی و حامی خود در ایران،جناب همیشه شاکی از نظام، مولوی عبدالحمید- )
کارشناسان شبکه وهابی،خیلی راحت به صندلی تکیه داده و شروع کردند و هرچی به ذهن شان می رسید،در فضائل ابوحنیفه می گفتند و هاشمی مجری شبکه هم،نه سندی از ایشان درخواست کردند! نه مدرکی،،نه منبعی! هیچی خیلی راحت،همه چیز می گفتند! -فقط سند و مدرک را باید شیعیان ارائه دهند.بررسی سندی هم باید بکنند!اما برای خودشان نه نیازی نیست،چون ابوحنیفه خودی هست-اما در کنار فضائل بی مدرک و سندی که درباره ابوحنیفه می گفتند،ما در اینجا یک نمونه کوچکی از فضائل ابوحنیفه را با سند و مدرک برای این آقایان نشان می دهیم تا بیشتر با امام اعظم آشنا شویم.
ابن حزم اندلسى( ـــ ذهبی در تذکره الحفاظ ج3ص227 چاپ:دارالکتب العلمیه درباره او می گوید: الإمام العلامة الحافظ الفقیه المجتهد ــــ) مى‌نویسد:
قال أبو حنیفة لاَ حَدَّ علیه فی ذلک کُلِّهِ وَلاَ حَدَّ على من تَزَوَّجَ أُمَّهُ التی وَلَدَتْهُ وَابْنَتَهُ وَأُخْتَه وَجَدَّتَهُ وَعَمَّتَهُ وَخَالَتَهُ وَبِنْتَ أَخِیهِ وَبِنْتَ أُخْتِهِ عَالِمًا بِقَرَابَتِهِنَّ منه عَالِمًا بِتَحْرِیمِهِنَّ علیه وَوَطِئَهُنَّ کُلَّهُنَّ فَالْوَلَدُ لا حق بِهِ وَالْمَهْرُ وَاجِبٌ لَهُنَّ علیه.
ابوحنیفه گفته است:اگر کسى با مادرى که او را به دنیا آورده و نیز با دختر، خواهر، مادر بزرگ، عمه، خاله، دختر برادر و دختر خواهر خود ازدواج کند؛ در حالى که مى‌داند آن‌ها با وى این نسبت‌ها را دارند و نیز مى‌داند که این ازدواج حرام است و در عین حال با آن‌ها نزدیکى کند، فرزندى که به دنیا مى‌آید به پدرش ملحق مى‌شود، مهرى که تعیین شده واجب است که داده شود.ابوحنیفه گفته است: در هیچ یک از این موارد، حد جارى نمى‌شود.
المحلى، ج11، ص253ـ254

شبهه پوچ و مسخره وهابیون در این باره این است که می گویند:ابوحنیفه منظورش این بوده: اگر، اگر و اگر با کسی زنا کرد اما نمی دانسته که او خواهرش است،نمی دانسته مادرش هست،چنین فتوایی هست.به وهابی می گوییم:ابوحنیفه گفته:عَالِمًا بِقَرَابَتِهِنَّ منه عَالِمًا بِتَحْرِیمِهِنَّ علیه.بداند که آنها با او این نسبت را دارند،و بداند که این ازدواج حرام است.پس شما چرا به دروغ می گویید:ابوحنیفه گفته:اگر نداند و اگر نمی دانسته؟!! در ضمن،ابن حزم هم،آدم کمی نیست.ذهبی به هرکسی امام نمی گوید.درباره ابن حزم می گوید:الإمام العلامة الحافظ الفقیه المجتهد...چون عادت دارید که وقتی که نتوانستید مطلبی را رد کنید،عالم بیچاره را هدف می گیرید و او را تضعیف می کنید

ابوبکر کاشانی نیز همین مسئله را به نقل از ابوحنیفه چنین نقل کرده است:
وَکَذَلِکَ إذَا نَکَحَ مَحَارِمَهُ أو الخامسة أو أُخْتَ امْرَأَتِهِ فَوَطِئَهَا لَا حَدَّ علیه عِنْدَ أبی حَنِیفَةَ وَإِنْ عَلِمَ بِالْحُرْمَةِ وَعَلَیْهِ التَّعْزِیرُ.
همچنین اگر با یکى از محارمش و یا زن پنجمی بگیرد یا با خواهر زنش ازدواج و با آن‌ها نزدیکى کند، طبق نظر ابوحنیفه حد زده نمى‌شود؛ اگر چه بداند که این عمل حرام است! بلکه تعزیر مى‌شود.
بدائع الصنائع فی ترتیب الشرائع، ج7، ص 35


مطالب مرتبط:

عائشه : خوردن موش حلال است + تصاویر کتاب
عمل ننگین لواط در بین علما و حکام مکتب سقیفه+ اسناد تصویری
جواز استمناء همراه با آموزش خودارضایی در مکتب سقیفه+تصاویر کتاب
نزدیکی با مادر و خواهر از نظر ابوحنیفه+تصویر
امام جماعتی که از بز زاده شده+تصویر
ازدواج با جن جایز است+تصاویر کتاب
خلوت زنان با میمون حرام است +تصویر
اگر زن به سگ زنا بدهد،حد ندارد+تصویر
زنا حد ندارد !! + تصاویر کتاب
شرایط امام جماعت نزد مکتب سقیفه +تصاویر کتاب
آیا مگس وضو را باطل می کند+ تصاویر کتاب


نظرات  (۱)

عجب انسانهای عقب افتاده ای ما در جهان داریم بدتر عربها هستند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی