انصار آل محمد(ص)

انصار آل محمد(ص)

انصار آل محمد للرد علی النواصب

طبقه بندی موضوعی
صحیح بخاری چاپ دار ابن کثیر ص826 و 827

وَقَالَ بَیْنَا هُوَ ذَاتَ یَوْمٍ وَسَارَةُ إِذْ أَتَى عَلَى جَبَّارٍ مِنْ الْجَبَابِرَةِ فَقِیلَ لَهُ إِنَّ هَا هُنَا رَجُلًا مَعَهُ امْرَأَةٌ مِنْ أَحْسَنِ النَّاسِ فَأَرْسَلَ إِلَیْهِ فَسَأَلَهُ عَنْهَا فَقَالَ مَنْ هَذِهِ قَالَ أُخْتِی فَأَتَى سَارَةَ قَالَ یَا سَارَةُ لَیْسَ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ مُؤْمِنٌ غَیْرِی وَغَیْرَکِ وَإِنَّ هَذَا سَأَلَنِی فَأَخْبَرْتُهُ أَنَّکِ أُخْتِی فَلَا تُکَذِّبِینِی ...
ابراهیم روزى با ساره به شهر یکى از ستمگران وارد شدند. به آن ستمگر گفته شد در این جا مردى است که یکى از زیباترین زنان همراه اوست. وى به دنبال حضرت ابراهیم فرستاد تا دراین باره از او سؤال کند. وى پرسید این زن کیست؟ حضرت ابراهیم فرمود: خواهر من است. سپس نزد ساره آمد و به او فرمود: اى ساره، در روى زمین هیچ مؤمنى غیر از من و تو نیست و این مرد از من درباره تو پرسید و من به او گفتم که تو خواهر من هستى; پس تو مرا تکذیب نکن.

تاریخ طبری ج1 ص244 و 245
وتزوج سارة ابنة عمه فخرج بها معه یلتمس الفرار بدینه والأمان على عبادة ربه حتى نزل حران فمکث بها ما شاء الله أن یمکث ثم خرج منها مهاجرا حتى قدم مصر وبها فرعون من الفراعنة الأولى وکانت سارة من أحسن الناس فیما یقال وکانت لا تعصى إبراهیم شیئا وبذلک أکرمها الله عز و جل فلما وصفت لفرعون ووصف له حسنها وجمالها أرسل إلى إبراهیم فقال ما هذه المرأة التی معک قال هی أختی وتخوف إبراهیم إن قال هی امرأتی أن یقتله عنها
ابراهیم ساره دختر عموى خویش را به زنى گرفته بود و او را نیز همراه برد و به حران فرود آمد و چندان که خدا خواست آنجا بماند.
سپس از آنجا نیز هجرت فرمود و به مصر در آمد که یکى از فرعونان قدیم شاه آن بود و ساره چنانکه گفته‏ اند بسیار زیبا بود و فرمانبردار ابراهیم بود و خدا عز و جل او را گرامى داشته بود، و چون وصف زیبایی او را به فرعون گفتند، ابراهیم را خواست و گفت: «این زن کیست که همراه دارى؟»
ابراهیم گفت: «این خواهر من است» زیرا بیم داشت اگر بگوید زن من است فرعون به خاطر ساره او را بکشد

سوال: به نظر شما انگیزه حضرت ابراهیم علیه السلام از اینکه تقیه فرمودند،چه بود؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی