انصار آل محمد(ص)

انصار آل محمد(ص)

انصار آل محمد للرد علی النواصب

طبقه بندی موضوعی


بین وهابیت و اهل سنت،صدها تفاوت وجود دارد.یکی از مهم ترین موارد،بحث تقلید می باشد.وهابیون،تقلید از مذاهب اربعه را،حرام و مخالف قرآن می دانند اما اهل سنت،پیروی از یکی از مذاهب اربعه را واجب می دانند..ما هم از رهبر فکری وهابیت یعنی ابن تیمیه دلیل می آوریم وهم از شبکه های وهابی .دقت کنید:
دیدگاه وهابیت درمورد تقلید:
ابن تیمیه حرانی،در مجموع فتاوی خودش می گوید: هر کس به یک مذهب خاصی تعصب داشته باشد و بگوید : مثلا در تمام احکام شرعی ، حنفی هستم این شخص کافر است ، واجب است که توبه داده شود و گرنه باید کشته شود .
وَإِذَا کَانَ الرَّجُلُ مُتَّبِعًا لِأَبِی حَنِیفَةَ أَوْ مَالِکٍ أَوْ الشَّافِعِیِّ أَوْ أَحْمَد : وَرَأَى فِی بَعْضِ الْمَسَائِلِ أَنَّ مَذْهَبَ غَیْرِهِ أَقْوَى فَاتَّبَعَهُ کَانَ قَدْ أَحْسَنَ فِی ذَلِکَ وَلَمْ یَقْدَحْ ذَلِکَ فِی دِینِهِ . وَلَا عَدَالَتِهِ بِلَا نِزَاعٍ ؛ بَلْ هَذَا أَوْلَى بِالْحَقِّ وَأَحَبُّ إلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ مِمَّنْ یَتَعَصَّبُ لِوَاحِدِ مُعَیَّنٍ غَیْرِ النَّبِیِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ کَمَنْ یَتَعَصَّبُ لِمَالِکِ أَوْ الشَّافِعِیِّ أَوْ أَحْمَد أَوْ أَبِی حَنِیفَةَ وَیَرَى أَنَّ قَوْلَ هَذَا الْمُعَیَّنِ هُوَ الصَّوَابُ الَّذِی یَنْبَغِی اتِّبَاعُهُ دُونَ قَوْلِ الْإِمَامِ الَّذِی خَالَفَهُ .فَمَنْ فَعَلَ هَذَا کَانَ جَاهِلًا ضَالًّا ؛ بَلْ قَدْ یَکُونُ کَافِرًا ؛ فَإِنَّهُ مَتَى اعْتَقَدَ أَنَّهُ یَجِبُ عَلَى النَّاسِ اتِّبَاعُ وَاحِدٍ بِعَیْنِهِ مِنْ هَؤُلَاءِ الْأَئِمَّةِ دُونَ الْإِمَامِ الْآخَرِ فَإِنَّهُ یَجِبُ أَنْ یُسْتَتَابَ فَإِنْ تَابَ وَإِلَّا قُتِلَ
هنگامی که شخصی ،پیرو ابوحنیفه یا مالک یا شافعی یا احمد بن حنبل باشد و در برخی از مسائل ببیند که مذهب غیر از او قوی تر است و از او پیروی کند بهتر است و این در دینش و عدالتش اصلا قدحی وارد نمی کند بلکه این به حق سزاوار تر است و در نزد رسول خدا محبوب تر است از کسی که برای یک شخص معین غیر از پیامبر تعصب به خرج می دهد مانند کسی که برای مالک یا شافعی یا احمد بن حنبل یا ابوحنیفه تعصب به خرج می دهد و معتقد است که قول این شخص معین(مثلا قول ابوحنیفه) همان قول درستی است که پیروی از آن شایسته است نه پیروی از قول امامی که با او مخالفت کرده است.
پس هرکس این کار را بکند (مثلا هرکس نسبت به ابوحنیفه،تعصب داشته و از او پیروی کرده و بگوید قول ابوحنیفه صحیح است) جاهل و گمراه است بلکه کافر است! او هرگاه که اعتقاد داشته باشد که بر مردم پیروی از یک شخص معین از این ائمه به عینه واجب است نه امام دیگر واجب است که چنین شخصی توبه داده شود و اگر توبه کرد که هیچ و الا باید کشته شود.

مجموع الفتاوی ج22 ص150 چاپ دارالوفا و ج22 ص249 طبق مکتبه شامله

دقت کردید؟ هر کس بگوید : فقط از ابو حنیفه تقلید می کنم و از بقیه تقلید نمی کنم ، این شخص ، جاهل و گمراه است بلکه کافر هست!
هم اکنون تمام حنفی ها،رساله یا توضیح المسائل فقه حنفی را می خوانند وفقط از ابوحنیفه تبعیت می کنند.کدام حنفی را تاکنون دیده ایید که نصف مسائلش را از ابوحنیفه و نصف دیگرش را از شافعی بگیرد؟ احدی وجود ندارد. احناف افتخارشان پیروی از امام شان ابوحنیفه می باشد و شافعی ها نیز هم چنین.افتخار می کنند که مقلد امام شافعی هستند.
طبق اعتقاد ابن تیمیه،هم اکنون همه اهل سنت جهان،کافر هستند و باید توبه داده شوند و اگر توبه نکردند،باید کشته شوند!!

(کلیپ) شبکه وهابی کلمه هم رسما اعلام کرده اند که تقلید از یک شخص خاص یا مذهب خاص،حرام است و خلاف قرآن می باشد.حتی در این کلیپ،کارشناس وهابی به همه پیروان مذاهب اربعه اهانت کرده می گوید : کسی که تقلید می کند ، (عذر خواهی می کنم از تمام عزیزان اهل سنت) مثل حیوان بار بری است که دو طرف چشمش را بسته اند! برای مشاهده این مطالب،کلیک کنید
اما دیدگاه اهل سنت در مورد تقلید:

 
جناب مولوی محمد عمر سربازی:
ایشان عالم نامدار سیستان و بلوچستان ، و به گفته اهل تسنن، قطب دوران است که همه اهل سنت او را قبول دارند . هم چنین استاد کسانی است که در حال حاضر خود را رهبر اهل سنت می دانند .
ایشان در کتاب مجالس قطب الارشاد ( قطب الارشاد ، صفت محمد عمر سربازی است ) صفحه 248 می گوید :


نظریه حضرت قطب الارشاد در مورد فرقه سلفیت
سوال 167: نظریه ی جنابعالی درباره فرقه سلفیت چیست ؟

جواب : اهل این فرقه را مسلمان می دانم . اما از نظر مذهبی با ما فرق می کنند . پایبند هیچ مذهبی نیستند و از هیچ مذهبی تقلید نمی کنند . در حالی که در این برهه از زمان نزد علمای ما تقلید ، واجب است . لذا آنان تارک واجبی هستند . ما ایشان را کافر نمی دانیم ؛ اما چون مذهبی ندارند ، آنان را به عنوان یک گروه انحرافی می شناسیم .
محمد عمر سربازی ، مجالس قطب الارشاد ، ج 1 ، با جمع آوری عبد الجلیل محمدی ، ص 248 

اهل سنت می گویند تقلید واجب است .وهابیت می گوید حرام است.ببینید تفاوت این دو دیدگاه تا کجاست.
آقای محمد عمر سربازی ، کتاب دیگری دارد به نام پرسش و پاسخ های ارزشمند برای جوانان ارجمند ، چاپ اول، صفحه 62 می گوید :
پرسش : آنان که تقلید کسی از ائمه ، نمی کنند ، حکم آن چیست ؟
پاسخ : ایشان نزد اهل مذاهب فاسق اند .
یعنی از دیدگاه مذاهب کسانی که تقلید نمی کنند ، فاسق هستند . یعنی این کارشناسان شبکه های وهابی که تقلید نمی کنند ، همه فاسق هستند . بعد ادامه می دهد :
افسانه های غیر مقلدین
پرسش : غیر مقلدین و اهل حدیث و سلفی می گوید که تقلید شرک است و اهل مذاهب مسائل پوچ و شرم آور بدون ثبوت و دلیل ، در کتب خود بسیار روایت می کنند ، صحیح می گویند ؟

پاسخ : ما جواب آن ها را در این مورد الزاما می دهیم . قول آن ها که تقلید شرک است ، ما می گوییم پس مشرک ترین بشر ایشانند . چرا که اهل مذاهب ، تقلید یک امام می کنند و ایشان تقلید صد ها مولوی های خود را می کنند ؛ پس فکر خود کنند .

مقصود جناب سربازی این است که :ما اهل سنت، از یک نفر مثلا امام ابو حنیفه تقلید می کنیم . اما شما در یک مسئله از احمد حنبل ، در مسئله دیگر از بن باز ، در مسئله دیگر از ابن عثیمین و همین طور در هر مسئله از یک مولوی یعنی در احکام شرعی از هزاران مولوی تقلید می کنید . پس اگر ما اهل سنت مشرک باشیم، شما وهابیون،مشرک تر از ما هستید

سوال: مشخص شد که بزرگان اهل سنت همچون مولوی محمدعمر سربازی،مخالف سلفی ها هستند و آنها را مشرک ترین افراد و انسان هایی فاسق می دانند.سوال اینجاست: مگر شبکه کلمه و کارشناسان آنها،سلفی هستند؟

پاسخ: بله . اعتراف خود کارشناسان شبکه کلمه را در این کلیپ مشاهده نمایید که می گویند : ما بر مذهب سلفی هستیم وشبکه کلمه،اولین تجربه سلفی برای اهل سنت ایران می باشد.کلیک کنید

نتیجه:
آقایان وهابی و سلفی گفتند : تقلید شرک است ، خصوصا تقلید شخصی . هر کس تقلید شخصی کند ، کافر است و واجب است که توبه داده شود وگرنه باید کشته شود .
اما آقایان اهل سنت ، از جمله آقای سربازی می گوید : تقلید واجب است و کسی که بگوید مقلد ، مشرک است ، خودش مشرک تر است ، فاسق ، و جزء گروه های انحرافی هستند
این هم نمونه دیگری از تفاوت بین وهابیت و اهل سنت
این مطلب را  تقدیم می کنیم به کسانی که می گویند چیزی به اسم وهابیت وجود ندارد و تفاوتی هم بین اهل سنت و وهابیت نیست.


منبع: http://14mah.parsiblog.com/Posts/1293/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی