انصار آل محمد(ص)

انصار آل محمد(ص)

انصار آل محمد للرد علی النواصب

طبقه بندی موضوعی

وهابیون در این شبکه ها دائما می گویند:یار غار رسول ابوبکر چنین کرد،یار غار رسول چنان کرد...
اما با مراجعه به کتاب صحیح این ها یعنی صحیح بخاری به این نتیجه می رسیم که باز هم مثل همیشه،قضیه همراهی ابوبکر با پیامبرص یک دروغی بیش نیست.به این دو روایت در صحیح بخاری دقت کنید:

روایت اول:
حدثنا إِبْرَاهِیمُ بن الْمُنْذِرِ قال حدثنا أَنَسُ بن عِیَاضٍ عن عُبَیْدِ اللَّهِ عن نَافِعٍ عن بن عُمَرَ قال لَمَّا قَدِمَ الْمُهَاجِرُونَ الْأَوَّلُونَ الْعُصْبَةَ مَوْضِعٌ بِقُبَاءٍ قبل مَقْدَمِ رسول اللَّهِ صلى الله علیه وسلم کان یَؤُمُّهُمْ سَالِمٌ مولى أبی حُذَیْفَةَ وکان أَکْثَرَهُمْ قُرْآنًا.
از ابن عمر نقل شده است که وقتى مهاجران نخستین، قبل از آمدن رسول خدا (ص) به منطقه عصبه که جاى در قباء است، رسیدند، سالم مولى أبى حذیفه امامت جماعت آن‌ها را به عهده داشت و او از همه آن‌ها بیشتر قرآن بلد بود.صحیح بخاری تک جلدی ص173 کتاب الاذان باب امامه العبد و المولی دارابن کثیر


روایت دوم:
حدثنا عُثْمَانُ بن صَالِحٍ حدثنا عبد اللَّهِ بن وَهْبٍ أخبرنی بن جُرَیْجٍ أَنَّ نَافِعًا أخبره أَنَّ بن عُمَرَ رضی الله عنهما أخبره قال کان سَالِمٌ مولى أبی حُذَیْفَةَ یَؤُمُّ الْمُهَاجِرِینَ الْأَوَّلِینَ وَأَصْحَابَ النبی صلى الله علیه وسلم فی مَسْجِدِ قُبَاءٍ فِیهِمْ أبو بَکْرٍ وَعُمَرُ وأبو سَلَمَةَ وَزَیْدٌ وَعَامِرُ بن رَبِیعَةَ.
از عبد الله بن عمر نقل شده که گفت: سالم مولى أبى حذیفه، امامت نماز جماعت نخستین مهاجرین و اصحاب رسول خدا (ص) را در مسجد قباء به عهده داشت، ابوبکر،‌ عمر، ابوسلمه، زید و عامر بن ربیعه نیز در این نماز جماعت شرکت داشتند.
صحیح البخاری، ص 1773 ، ح 7175 کتاب الاحکام بَاب اسْتِقْضَاءِ الْمَوَالِی وَاسْتِعْمَالِهِمْ دارابن کثیر


بنابراین، قصه همراهى ابوبکر با رسول خدا در غار، با این دو روایتى که بخارى در صحیح‌ترین کتاب اهل سنت بعد از قرآن نقل کرده است، زیر سؤال می‌رود و ثابت مى‌کند که ابوبکر در این نماز حضور داشته و به همراه رسول خدا صلى الله علیه وآله در غار نبوده است.و باز هم یکی دیگر از ادعاهای پیروان مکتب سقیفه،دروغ از آب درمی آید.
وهابی شاید بگوید:رسول خداص آنجا(برای نماز)حضور داشته،و در واقع،نماز بعد از ورود حضرت رسول ص برپا شده
می گوییم:1- با وجود رسول خدا، چه دلیلى وجود دارد که سالم مولى حذیفه امام جماعت باشد؟
2- خود روایت صحیح بخاری را چه می کنید که در ان به صراحت گفته شده:امامت سالم مولى أبى حذیفه، مربوط به قبل از آمدن رسول خدا صلى الله علیه وآله بوده است؟؟
3- باز در همین روایتی که از بخاری نقل کردیم،نام کسانی که به سالم مولی ابی حذیفه اقتدا کرده اند-از جمله ابوبکر و عمر-ذکر شده،پس چرا نامی از رسول خدا برده نشده؟!
4- طبق روایت بخاری،سالم مولی ابی حذیفه به این خاطر امام جماعت شد،چون قرآن بهتر از بقیه بلد بوده،آیا -به فرض حاضر بودن رسول خدا-سالم از رسول خدا بهتر قرآن را می فهمیده که امام جماعت شد؟
5- اهل سنت اعقاد دارند که پیامبر فقط پشت سر ابوبکر و عبدالرحمن عوف نماز خوانده(هرچند ما این را از شوخی های اهل سنت برای خنداندن شیعیان می دانیم) پس با این حال، خود به خود امام جماعت بودن سالم در صورتی که رسول الله حضور داشته،باطل است
6- اگر رسول خدا به امامت سالم مولى حذیفه نماز خوانده بودند، این مطلب منقبت عظیمى براى وى محسوب مى‌شد که قطعا مورخان و محدثان این مطلب را با آب و تاب فراوان نقل مى‌کردند و اثرى از آن در کتاب‌هاى تاریخى یافت مى‌شد؛ در حالى که حتى یک روایت ضعیف نیز در این باره نقل نشده است.

وهابی شاید بگوید:پیامبر حضور داشته،اما در نماز جماعت حاضر نشده است!!
می گوییم: طبق روایات صحیح السند موجود در منابع شیعه و سنی، رسول خدا صلى الله علیه وآله به نماز جماعت اهمیت بسیارى مى‌دادند و حتى غائبین نماز جماعت را تهدید می کرده‌اند
وهابی شاید بگوید:دلیل ما این است که مسجد قباء،بعد از ورود حضرت رسول ص بنا شده است
می گوییم:طبق مدارک موجود در منابع اهل سنت،‌ این مسجد ابتدا توسط نخستین مهاجرانى که وارد قباء شده بودند، تأسیس شده و مسلمانان در آن نماز مى‌خوانده‌اند و بعد در زمان رسول خدا صلى الله علیه وآله ساختمان آن تکمیل شده است.
1- بلاذری در انساب الأشراف مى‌نویسد:
وکان من تقدم رسول الله صلى الله علیه وسلم إلى المدینة بعد أبی سلمة بن عبد الأسد، ومن نزلوا علیه بقباء بنوا مسجداً یصلون فیه. والصلاة یومئذ إلى بیت المقدس. فجعلوا قبلته إلى ناحیة بیت المقدس، فلما قدم رسول الله صلى الله علیه وسلم صلى بهم فیه
کسانى که قبل از رسول خدا و بعد از أبى سلمه بن عبد الأسد هجرت کرده بودند و نیز کسانى که وارد قباء شده بودند، مسجدى بنا کرده و در آن نماز مى‌خواندند، در آن زمان نماز به طرف بیت المقدس خوانده مى‌شود؛ به همین خاطر قبله این مسجد را به طرف بیت المقدس ساختند. زمانى که رسول خدا (ص) وارد آن جا شد،با آنها در ان نماز خواند.
أنساب الأشراف، ج 1، ص 114، طبق برنامه الجامع الکبیر.
نکته دیگری که دروغ بودن همراهی ابوبکر را در غار ثابت می کند،این است که:عمر و ابوبکر، همواره در سفرها همراه یکدیگر بوده و در تاریخ کمتر ثبت شده است که این دو نفر از همدیگر جدا شده باشند، در روایت بخارى نیز آمده بود که عمر و ابوبکر هر دو در این نماز حضور داشته‌اند.!

اگر پیروان مکتب سقیفه-به جز فحش -حرفی برای گفتن و پاسخی دارند،خوشحال می شوم بشنوم.

نظرات  (۲)

همراهی ابوبکر با پیامبر در غار دروغی بیش نیست
۲۷ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۲۳ جعفر الصادق
از کی تا حالا بخاری وانساب الاشراف شده کتب شیعه که برای گول زدن شیعیان برایشان از این کتب استناد می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!

کتب شیعه را بخوانید .پانجا با سند صحیح واخبار مستفیضه پامده که ابوبکر قطعا با پیامبر در غار بوده زور الکی نزنین
پاسخ:
از کتب شما بر علیه شما استناد می کنیم.وگرنه بخاری و کتابش،به اندازه دو ریال هم برای ما ارزش ندارد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی