مقدسی حنبلی، برترین فقیه اهل سنت که مفصلترین کتاب فقهی حنابله متعلق به او است مینویسد:
شارع مقدس روزه را بدل از ازدواج و احتلام را از بین برنده شدت شهوت قرار داده است، اگر ترس از زنا وجود داشته باشد، استمناء کردن جایز است . حکم نیز همانند مرد است ، زن میتواند از چیزی همانند آلت تناسلی استفاده کند.
وقد جَعَلَ الشَّارِعُ الصَّوْمَ بَدَلًا من النِّکَاحِ وَالِاحْتِلَامُ مُزِیلًا لِشِدَّةِ الشَّبَقِ مُفْتِرٌ لِلشَّهْوَةِ وَیَجُوزُ خَوْفَ الزنی وَعَنْهُ یُکْرَهُ وَالْمَرْأَةُ کالرجل فَتَسْتَعْمِلُ شیئا مِثْلَ الذَّکَرِ .
الفروع وتصحیح الفروع ، ج 10 ص 126 و 127 موسسه الرساله.
بهوتی حنبلی نیز می گوید:
(ومن استمنى بیده خوفا من الزنا أو خوفا على بدنه فلا شیء علیه) قال مجاهد کانوا یأمرون فتیانهم یستغنوا به.
هر کس با دست یا بدنش (به خاطر ترس از زنا) استمناء کند، گناهی بر او نیست.مجاهد گفته که آن ها جوانانشان را به این کار دستور می دادند تا از زنا بی نیاز شوند.
کشاف القناع عن متن الإقناع وهی تعلیقة على متن وهو کتاب الإقناع للحجاوی الصالحی ، ج 6 ص 125، کتاب الحدود باب التعزیر ، ناشر: تحقیق: هلال مصیلحی مصطفی هلال، دار الفکر
علمای مکتب سقیفه وقتی جواز عمل ننگین
استمناء را صادر کردند،نشستند و با خود گفتند:چه کنیم که پیروان ما،راحت
تر،بهتر و با علم روز بتوانند استمناء کنند؟ آمدند و گفتند:
اگر
کسى هندوانه یا خربزه را گرد ببرد، یا سوراخى در خمیر، پوست دباغى شده، یا
مجسمه (ماکت) ایجاد نموده و سپس آلتش در آن داخل کند، بنابر آن چه پیش از
این گفتیم، راحتتر از خود ارضائى با دست است.
وإن قور بطیخة أو عجینا أو أدیما أو نجشا فی صنم إلیه فأولج فیه فعلى ما قدمنا من التفصیل قلت وهو أسهل من استمنائه بیده ... .
الزرعی الدمشقی الحنبلی، شمس الدین ابوعبد الله محمد بن أبی بکر أیوب (مشهور به ابن القیم الجوزیة )، بدائع الفوائد، ج4، ص1472 .
در زشتى این عمل همین بس که امام صادق علیه السلام در این باره مىفرماید:
ثلاثة لا یکلمهم الله یوم القیامة ولا ینظر إلیهم ولا یزکیهم ولهم عذاب ألیم : الناتف شیبه، والناکح نفسه، والمنکوح فی دبره.
سه
گروه هستند که خدا روز قیامت به اینها نگاه نمى کند، با اینها سخن
نمىگوید، اینها را پاکیزه نمىکند، و عذاب دردناکى در انتظار آنها است:
کسى که مو هاى صورتش را بِکَند، کسى که خودارضائى کند، کسى که لواط دهد
(الخصال - الشیخ الصدوق - ص 106.)
خدایا، تو را سپاس که ما را با مکتب نورانى اهل بیت پیامبرت آشنا و از افتادن در گرداب ضلالت و گمراهى نجات دادی.
مطالب مرتبط:
عمل ننگین لواط در بین علما و حکام مکتب سقیفه+ اسناد تصویری
جواز استمناء همراه با آموزش خودارضایی در مکتب سقیفه+تصاویر کتاب
عائشه : خوردن موش حلال است + تصاویر کتاب
امام مالک بن أنس :خوردن گوشت سگ ، سوسک ، کرم ، مار عقرب و ... حلال است+تصویر کتاب
توهین به حضرت مریم و جبرئیل علیه السلام در مکتب سقیفه+تصویر کتاب